PROJE FINAL RAPORU
Grup : “Grup 4”
Tacettin Emre Karaduman -EmreKaraduman93@gmail.com
Kübra Erkuvan -kubra.erkuvan@gmail.com
Sedat Çelik -celik.sedatt@gmail.com
Başkan Kübra Çay -kubra.cayy@gmail.com
Özet
Projemiz
genel olarak bir flaş tasarımından oluşmuştur. Bu tasarımda bir anasayfa
ekranımız yani giriş ekranımız bulunur. Ana sayfadaki ekranımızda menüler
bulunmaktadır. Bu menüler konu anlatımı, animasyonlar, videolar, oyunlar,
değerlendirme testleri ve doğru yanlış testleri şeklindedir. Bunlardan birine
giriş yapılarak öğrenci istediği içeriğe ulaşabiliyor. Öğrencinin dikkatini
çekip bilgilerin kalıcı olmasını sağlayabilmek için animasyonlar kısmına bir
animasyon ekledik . Videolar seçeneğinde ise öğretimini yapacağımız konu ile iligili kısa görüntülere yer verdik
ve böylece öğretimi zenginleştirmeyi amaçladık. Oyunlar kısmında ise
öğrencininde oyunda aktif olabileceği oyunlar tasarladık ve oyun ile öğrenci
arasında bir etkileşim kurulmasına dikkat ettik. Böylece öğrencinin uygulama
yapıp eğlenerek öğrenmesini amaçladık. Değerlendirme testlerinde ise ölçmek
istediğimiz davranışları ölçebilecek nitelikte test soruları hazırladık.Konu
içeriğimizde ise ;
- Işık
nedir ?
- Işık kaynakları nelerdir ?
- Doğal
ve yapay ışık kaynakları nelerdir?
- Işık
ile madde karşılaşınca ne olur ?
- Işığın
yansıması nasıl gerçekleşir ?
- Aydınlatma
nedir ve yaşamımıza etkileri nasıldır ?
- Işığı
nasıl doğru kullanırız ?
- Ses ve
ses kaynakladır nedir?
- Ses ve
işitme nasıl olur ?
- Sesin
şiddeti nasıldır? Gürültü, sesin şiddeti ve ses kirliliği kavramları nedir ?
Konu başlıkları yer almaktadır.
Hazırladığımız öğretim tasarımında bu konu başlıklarına ait kavramlar görseller
ile ve animasyonlar ile desteklenerek
anlatılmıştır. Aynı zamanda sesli konu anlatımı da yaparak birden fazla duyu
organına hitap ettik. Öğretim tasarımımızın
Hem eğlenceli hem de öğretici olmasına özen gösterdik. Öğretim ortamı
olarak sınıf seçtik. Buradaki öğrenme ortamı analiz raporunda da açıkladığımız
gibi öğrencilerin oturma düzeni, sınıf içerisindeki yerleridir. Ayrıca sınıfta
bulunan her materyal tüm öğrencilerin ulaşabileceği ve kullanabileceği şekilde
düzenlenmiştir.
Analiz
Öğretimin amaçları
Amacımız, “ışık ve ses” konusunun etkili bir şekil de öğretimini
sağlamaktır.Öğretimin amaçlarından bir tanesi de öğrenciler üzerinde kalıcı
öğrenmeler bırakmaktır. Bu anlamda yaptığımız projede daha çok somut ve görsel
öğeler ağırlıktadır. Seçtiğimiz resimler ve videoların dikkat çekici olmasına
özen gösterdik. Renklerin canlı ve birbiri ile uyum içinde olmasına dikkat
ettik. Bu öğretimde öğrencilerin; çevrelerinde çeşitli ışık
ve ses kaynakları olduğunu fark etmeleri; görebilmek için ışığın, duyabilmek
için ise sesin gerekli olduğunu gözlemlemeleri; insanoğlunun ses ve aydınlatma
ile ilgili çevre, toplum ve insanı etkileyen çeşitli teknolojiler geliştirmekte
olduğunu bilmeleri; ışığın ve sesin bir enerji türü olduğunu sezmeleri
hedeflenmektedir.Bu çalışma sonucunda ; öğrencilerin eski bilgileri üzerine
yeni ve doğru bilgiler koyarak ”ışık ve ses” konusunda,bilgilerini günlük
hayatta kullanabilecek düzeye ulaşacaklardır.Bunlarla birlikte uzak ve yakkın
hedeflerimizi de belirledik. Uzak hedeflerimizde her öğrencimizin devlete
topluma yararlı birer birey olması olarak belirledik. Özel amaçlarımızda ise
yukarıda da belirttiğimiz gibi dersin tam anlamı ile grubun büyük çoğunluğu
tarafından anlaşılıp öğrenilmesi olarak belirledik. Projeye ilk başlarken
hedefimiz konunun en iyi şekilde anlaşılır olup öğrenciler tarafından
öğrenilmesi ve günlük hayata da aktarılabilmesiydi. Yaptığımız öğretim ile
öğrenciler uygulama düzeyine kadar olan bilgileri öğrendiler ve günlük
hayatlarında da bu bilgileri kullanabildiler.
Öğretimimiz ile ilgili pedagojik
amaçlarımız ise şöyledir: öğrenci yaş grubuna uygun olarak düzenlenmiş bir ana sayfa
oyun ve konu anlatımında kullanılan dil. Yaparak yaşayarak öğrenmeye uygun ve
animasyonlar ile zanginleştirilmiş bir konu anlatımıdır. İlk başlarda
belirlediğimiz amaçlarımızın daha genel amaçlar olduğunu fark ettik.Daha sonra
şekillendirdiğimiz amaçlarımızda ise daha özele inip düşünme fırsatı bulduk.
Analiz süreçleri
Analiz
süreçlerimizde ilk olarak öğrenenlerimizin analizlerini yaptık. Yani hedef
kitlemizin kim olduğuna baktık, onların yaş grupları ve buna bağlı olarak
öğrenme stilleri hakkında bilgi edinme çalışmaları yaptık,hazır bulunuşluk
düzeylerini belirlemeye çalıştık.daha sonra ortam ve ihtiyaç analizlerini
yaptık. Bunlara bağlı olarak ses ve ışık konusunu seçtik. Bu konuyu seçme
nedenimizin günlük yaşamımızdan da örnek vermeye müsait olması, somut veriler
ile konu anlatımını sağlayacak olmamızdır. Bu nedenlerden dolayı konu daha ilgi
çekici hale geliyordu. Bu analizleri yaparken görüşme, gözlem ve anketlerden
faydalandık. Görüşme yapmamızın nedeni öğrenen gurubumuzu yakından tanıyan olan
ders öğretmeninden bilgileri daha kolay ve net olarak alabileceğimizi
düşünmemizdi. Gözlem ile ortam analizinden faydalandık ve anketler ile de
ihtiyaç analizimizde öğrenci düşüncelerini de önemsememiz ve onların görüşlerine
de ihtiyacımızın olmasıdır.Yaptığımız tüm analizler bizim projemizin
basamaklarını belirlememizde yardım etti. Yaptığımız analiz sonuçlarımıza göre
eksik olan yönleri ele alarak öğretim tasarımı modelimizi geliştirdik.
İhtiyaç analizi
İhtiyacı ortaya çıkarmak için izlediğimiz süreçte ilk
olarak alan uzmanı öncelikle Borsa İlköğretim Okullunun ilköğretim 4-A sınıfı
öğretmeni Orhan ALPTEKİN ile bir görüşme yapıldı. Görüşmede öğrencilerin hangi
konularda sıkıntı çektikleri konuşuldu.Ardından da ihtiyacı belirlemek için
ihtiyaç analizi (ek-1)
testi yapıldı. Öğretime olan ihtiyacı öğrencilere uyguladığımız ihtiyaç analizi
sonucunda bulduk. İhtiyaç analizinde öğrencilere ses ve ışık hakkında sorular
sorarak,ses hakkında neler bildiğini,ışık hakkında neleri yanlış bildiğini
tespit ettik.Bunun doğrultusunda çıkan anlaşılmamış konunun giderilmesi ihtiyaç
olarak belirlendi.Öğrencilerimizin çoğu görsel ve somut olarak öğreniyorlardı.
Bizde tasarımımızda bunlara öncelik verdik. Sesli konu anlatımı, oyun ve aynı
zamanda konu ile ilgili değerlendirme testi sunduk. Yaptığımız ihtiyaç analizi
anketi ile öğrencilerin dersi nasıl daha iyi öğrendiklerini belirledik. Bu
doğrultuda projemizdeki eksiklikleri videolar, görseller ve animasyonlar ile
zenginleştirdik. Böylece onların ihtiyaçlarına cevap verebildik. Ders
öğretmeninden ve öğrencilerden öğretim tasarımı ile ilgili olumlu dönütler
aldık. Dersin bitiminde uyguladığımız değerlendirme testi sonuçlarına göre bu
yargıda bulunduk.Analiz sürecindeki ihtiyaç analizimizden farklı olarak
içeriğimizi animasyonlarla ve videolarla zenginleştirdik. Tespit ettiğimiz
ihtiyaçlara göre eksiklikleri tamamlayarak projemize yön verdik.
İçerik analizi
Işık
nedir ?
Işık kaynakları nelerdir ?
Doğal
ve yapay ışık kaynakları nelerdir?
Işık
ile madde karşılaşınca ne olur ?
Işığın
yansıması nasıl gerçekleşir ?
Aydınlatma
nedir ve yaşamımıza etkileri nasıldır ?
Işığı
nasıl doğru kullanırız ?
Ses ve ses kaynakladır nedir?
Ses ve işitme nasıl olur ?
Sesin şiddeti nasıldır?
Gürültü, sesin şiddeti ve ses
kirliliği kavramları nedir?
İçeriğimizi oluşturan
ana başlıklar yukarıdaki gibidir.Ders öğretmenimiz ile görüştük ve bu
doğrultuda konunun ana hatlarını belirledik. İçeriğimizi sunuş yolu ile sunduk.
Soru cevap, gözlem tekniklerinden faydalandık. Analiz raporunda belirlediğimiz
içerikte eksiklikler olduğunu gördük. İçeriğimize yeni başlıklar ekledik. Öğretimimizin
daha detaylı olmasını sağladık. Seçtiğimiz konuları ders öğretmenimiz ile
görüştük ve öğretimimize uygun olduğunu teyit ettirdik.
Öğrencilerin analizi
Öğrenen
grubumuzun yaş ortalaması 10 dur. Öğrencilerin hepsi Amasya ilinde
oturmaktadır. Ekonomik düzeyleri birbirine yakın ve orta hallidir. Bunlardan
dolayı kültürel ve ekonomik farlılıklar gözlenmemektedir. Sınıf başarısı
yüksektir. Konuyu her yönleri ile tek seferde çok iyi anlayanların olduğu gibi
ilk seferde anlamakta güçlük çeken öğrencilerimizde bulunmaktadır. Hazır bulunuşluk
düzeyleri çok iyi değildir çünkü fen ve teknoloji dersini ilk kez alacaklardır.
Ancak derse karşı ilgi, motivasyon ve tutumları oldukça yüksektir. Web destekli
eğitime genel olarak katılmaktadırlar ancak tam olarak nasıl ve neye yaradığı
hakkında bilgi eksiklikleri bulunmaktadır. Öğrenciler teknolojiye yabancı
olmadıkları ve birçoğunun evinde de bilgisayar olmasından dolayı web destekli
eğitime karşı ön yargıları bulunmamaktadır. Hazırladığımız tasarımda
öğrencilerin daha çok nasıl daha iyi öğrenebilirler sorusu üzerine
temellendirdik. İhtiyaç analizine göre belirlediğimiz sonuçlardan yola çıkarak
görsel öğeler ile somutluk katıp aynı zamanda düşünme becerilerini de
geliştirecek örneklere yer verdik.
Ortam Analizi
Öğretimimizi sınıf
ortamında gerçekleştirdik. Hazırladığımız web desteklikli eğitimimizde sesli
olarak konu anlatımı, konu ile ilgili videolar ve animasyonlar, değerlendirme
testleri ve etkileşimli oyunlar bulunmaktadir. Öğrenciler bu eğitim yazılımına
internet yardımı ile ulaşıp kullanabileceklerdir. Ortam konusunda genel olarak
olumlu geri bildirimler aldık. Ortamın sesi, ışık ayaları ve oturma düzenleri
ile ilgili olarak seçimlerimiz konusunda açıklamalarda bulunduk. Örneğin oturma
düzenini U şeklinde düzenledik. Böylece öğrenmeyi daha etkili gerçekleştirip
herkese ulaşabilmeyi hedef aldık.
Öğretim yaklaşımı ve bunun gerekçesi
Öğretim tasarımımızı ADDIE modelini referans alarak yapmaktayız. ADDIE
modeli bütün modellerin temelini oluşturmaktadır. ADDIE modelinin her
basamağının sonrasında değerlendirme yapılması bizim için çok önemli bir
özelliktir. Gerçek bir müşteriyle çalışmamız ve zamanımızın kısıtlı olması hata
payımızı çok az olmasını sağlıyor. Bu nedenle ADDIE modelinde her basamak
sonrasında değerlendirme yaparak hatasız bir şekilde ilerleyerek projemizi
tamamlamak istediğimiz için grubumuza ve projemize en uygun modelin ADDIE
olduğuna karar vermiştik. Bunun yanında öğretimde kullanacağımız yaklaşım
yapılandırmacı yaklaşım olacaktır.Yapılandırmacı yaklaşım:İnsanların kendi deneyimleri ve düşünmeleri sonucunda kendi
bilgilerini ve zihinsel modellerini oluşturdukları şeklindeki yaklaşıma denir.
Bunun anlamı şudur; İki kişiden birisi için belli bir anlamı olan bir şey,
diğeri için aynı anlamı taşımayabilir.Bu yaklaşımı seçme nedenimiz Her çocuk
önceki bildiklerini yeni bilgilerle birleştirerek kendi anlamını inşa eder.Öğrencinin yeni bir
bilgiyi öğrenirken önceden var olan bilgileriyle karşılaştırdıktan sonra yeni
bilgiyi özümsediği, kendine özgü olarak bilgiyi oluşturduğu,bilgi edinme
sürecinin öğrenciyi aktif kılan bir süreç olduğu ve öğrencinin sahip olduğu
bilgi birikiminin yeni bir bilgiye veya uyarımlara cevap vermede çok önemli olmasıdır.Diğer
bir neden ise;
"öğrencilerin birbiriyle yardımlaşması, tartışması, ve ortak çalışması ile onların verilen ödevi daha iyi anlamaları/yapmaları arasında pozitif bir ilişki olduğu" düşüncesidir.Yapılandırmacı yaklaşımın bizim projemiz açısından en önemli özelliği “Öğrencilerin seviyelerini dikkate alarak bir yapı kurmalarına yardımcı olması”dır. Öğretim tasarımımız ile seçtiğimiz öğretim yaklaşımını seçtiğimiz konunun günlük hayat ile iç içe olmasından dolayı arasında ilişki kurmanın kolay olmasından dolayı seçtik. Böylece öğrendikleri bilgileri birbirleri ile anlamlandıracaklar ve öğrenmede öğrencimiz tamamen aktif olarak yer alacaktır. Seçtiğimiz yaklaşımı öğretimin konu anlatımında testlerinde ve oyunlar kısmında kullandık.
"öğrencilerin birbiriyle yardımlaşması, tartışması, ve ortak çalışması ile onların verilen ödevi daha iyi anlamaları/yapmaları arasında pozitif bir ilişki olduğu" düşüncesidir.Yapılandırmacı yaklaşımın bizim projemiz açısından en önemli özelliği “Öğrencilerin seviyelerini dikkate alarak bir yapı kurmalarına yardımcı olması”dır. Öğretim tasarımımız ile seçtiğimiz öğretim yaklaşımını seçtiğimiz konunun günlük hayat ile iç içe olmasından dolayı arasında ilişki kurmanın kolay olmasından dolayı seçtik. Böylece öğrendikleri bilgileri birbirleri ile anlamlandıracaklar ve öğrenmede öğrencimiz tamamen aktif olarak yer alacaktır. Seçtiğimiz yaklaşımı öğretimin konu anlatımında testlerinde ve oyunlar kısmında kullandık.
Tasarım ve Geliştirme
Öğretimin tanımlanması ve Detaylar
Tanımlama
Hazırladığımız
öğretim son hali ile hem göze hem kulağa hitap etmektedir. Konu anlatımı,
videolar ve animasyonlar ile içeriği zenginleştirdik. Görsellik ve somutluğu
önemsedik ve yer yerdik. Projemizde kalıcı öğrenmeyi gerçekleştirmeyi
amaçladık.Öğretimimizde ses ve ışık kavramlarının tanımlarını, günlük hayatta
kullanım örneklerine ve uygulamalarına yer verdik.
Ortam
Öğretimi sınıf
ortamında gerçekleştirdik. Sınıfın ses, ışık, oturma düzenlerine, materyallerin
kullanımına dikkat ettik. Materyalleri herkesin kullanımına açık ve herkesin
kullanabileceği şekilde olmasına özen gösterdik. Oturma düzeninin herkese aynı
amda hitap edebilmek açısında U şeklinde düzenledik. Gürültü konusunda
öğretmenimizden yardım aldık ve ses ve ışık kirliliğini en aza indirgedik.
Öğretimi öğrenen özelliklerine gore düzenledik.
Temel Öğeler
Öğretimimizde geçen
temel öğelerin amaçları: Öğrencilerin kalıcı öğrenmeleri sağlamak ve derse olan
ilgi ve dikkatlerini artırmaktır. Anlatıığımız konunun amacı, öğrencilerin o
konu ile ilgili temel bilgi düzeylerine ulaştırmaktır. Verdiğimiz örneklerin
amacı ise öğrencilerin daha iyi anlayabilmesi ve günlük hayatla
ilişkilendirmeyi yapmaları için onlara destek sağlamaktır. Ayrıca izlettirdiğimiz
videolar ile motivasyonlarını uyanık tutmayı amaçladık. Oyunlar ve değerlendirme ile de öğrencilerin
yaparak yaşarak öğrenmelerini ve kendi öğrendiklerini test etmelerini sağlamayı
amaçladık. Değerlendirme sorularını test şeklinde hazırladık ve bu şekilde geri
bildirim sağladık.
Içerik
Içeriğimiz ilk önce
tanım ve kavramlar verilerek devamında
ise konunun devamına göre yorum, örnek kısımları şeklinde devam etmektedir. Ilk
önce kavramları verip üzerine konunun yorum ve karmaşık olan kısmını ekleyerek
yerleştirdik. Böylece öğrencilerde altyapıyı kurarak konunun anlaşılmasını
kolaylaştırdık. Tasarladığımız içeriği
ve hangi kısımda oyunların ,videoların,
ve değerlendirmenin olduğunu ana sayfada butonlarla belirttik.
Öğrenme nesneleri
Işık kaynakları ile ilgili bir oyun tasarladık.
Oyunumuzda kullandığımız bir arka plan
var, bu arka plandaki ışık kaynaklarını bulmaya çalışır öğrenci. Verdiği
cevaba görede geri bildirim alır. Testler de çoktan seçmeli olarak
hazırlanmıştır. Ses kirliliğini örnekle açıklayabilmemiz için bir öğrenme
nesnesi ekledik(video).Işığın yansımasının kalıcılığını sağlayabilmek için de
animasyonu öğrenme nesnesi olarak kullandık. Aldığımız geri dönütlere
göre, sonradan müdahale edebilmek için
flaş programımızın güncellenebilir olmasına ve geliştirilebilir olmasına özen
gösterdik.
Geliştirme karar ve gerekçeleri
Öğretim
tasarımımızı etkili sunmak için gerçekleştirdiğimiz 5 temel unsur:
1- Kalıcılığı artırmak
için birden fazla duyu organına hitap etme
2- Konunun herkes
tarafından anlaşılmayan yerlerini tespit edilip, o kısımlarla ilgili daha fazla
bilgi verme
3- Herkes tarafından
anlaşılabilecek basit, sade ve anlaşılabilir bir dil kullanma
4- Herkesin erişimine imkân
sağlama
5- Öğrencilerin derse
olan dikkatlerini canlı tutabilmek için etkinliklere yer verilmiştir.
Öğretim tasarımımız
kolay kullanılabilirdir, çünkü:
1- Ana sayfa
ekranımızda bulunan butonlar açık ve anlaşılırdır.
2- Herhangi bir
takılma durumunda “yardım” düğmesi koyulmuştur.
3- Menu ve butonlar
hitap edeceğimiz yaş grubuna göre oldukça basit tasarlanmıştır ve işaret ve
yazılar ile desteklenmiştir.
Problemler
ve çözüm önerileri
Uygulama
sırasında flaş programında olası karşılaşabileceğimiz bir probleme çözüm
önerisi olarak flaş programımızın güncelleştirilebilir olmasına dikkat ettik.
Tasarımımızda teknik desteği internet ile sağladık, projemizi internete atıp
herkesin erişebileceğe hale getirdik. Böylece yapılan güncelleştirmeleri herkes
görebilir.
Değerlendirme
Öğretimin değerlendirilmesinde kullanılan metotlar
Öğretim sürüp
giderken her bir ünitedeki öğrenme eksikliklerini ve güçlüklerini
hazırladığımız değerlendirme testi ile
belirledik, bu eksikliklerin ve yetersizliklerin giderilmesi için ve
ünitenin daha iyi öğrenilmesi için her öğrenciye ayrı ayrı soru sorup geri
dönütler verdik. Ortam ve ihtiyaç analizlerini belirlemek için kullandığımız
anketlerden elde ettiğimiz sonuçları öğretim tasarımımıza ekledik. Ayrıca ders
öğretmeni ile de görüşme yaptık ve öğrenenlerin özelliklerini öğrendik. Hazırladığımız
testin kapsam geçerliliği yüksektir. Ayrıca
soruları yüzde seksen orta güçlükte ve yüzde onarda kolay ve zor şekilde
hazırladık.
Sonuçlar
Anketimizi 25
kişiye uyguladık ve ders öğretmeni ile görüşme yaptık. Anket sonuçlarından ise
şu sonuçları aldık: materyallerin her sınıfta olduğunu ancak derslerde sürekli
olarak aktif bir şekilde kullanılmadığını, ders öğrenme ortamlarının öğretim
için uygun olduğunu, derslerin klasik ders anlatımına göre işlendiği
sonuçlarını aldık. Aldığımız sonuçlar genel olarak olumludur. Derslerde
materyal kullanımını aktif hala getirmeye çalıştık. Uygulamaya 25 kişi katıldı ve bir kişi
ortalama olarak 12 dakikada bitirdi. Sınıftaki başarı oranı yüksektir. Yaklaşık
olarak sınıfın yarısından fazlası soruları doğru cevapladı. Uygulama esnasında
katılımcılarımızdan aldığımız öneriler şöyledir: öğretimimizin internet
üzerinden de ulaşılmasının, online olarak testlerin çözülüp yan tarafında kimin
daha çok puan aldığını, kaç yanlış ve doğru yapıldığının görülmesi istendi.
Aynı zamanda değerlendirme testlerinin sonuna ödül olarak bir şeyin
belirlenmesi ve daha fazla animasyon kullanılması gelen istekler arasındadır. Gözlemlerimizi
ve görüşmelerimizi kategorize ederek sonuçlarımızı belli başlıklar altında
toplayarak sunmamız bizim projemiz için uygun değildir.
Öğretim tasarımında yapılacak değişiklikler
Gelen öneriler
arasında daha fazla animasyon kullanmamızın daha iyi olabileceği söylenmişti.
Bu doğrultu konu ile alakalı animasyonlar eklenebilir ve içerik
zenginleştirilebilir. Bir diğeri ise değerlendirme sonucunda ödül gibi bir
pekiştireç koyulabilir. Öğretimimizin internet üzerinden gerçekleştirilebilmesi
gerekir. Bir daha ki öğretim tasarımımızda aldığımız dönütleri ve önerileri
dikkate alarak eksiklerimizi kapatıp daha faydalı bir öğretim tasarımı
geliştirmeyi amaçlıyoruz.
Görevler
Sedat
ÇELİK
|
Flash programında tasarımın düzenlenmesi ve
animasyonların seçimi görevini üstlendi.Analiz raporları ve anketlerin
değerlendirilmesini yaptı.
|
Kübra
ÇAY
|
Blog sayfasının hazırlanması, verilerin toplanıp
değerlendirilmesi görevini üstlendi. Konu içeriğinin belirlenmesi ve tasarım
raporunu yaptı.
|
Tacettin
Emre KARADUMAN
|
Flash programında tasarımın düzenlenmesi,
animasyon seçimi, analiz raporları ve anketlerin değerlendirilmesini yaptı.
|
Kübra
ERKUVAN
|
Blog sayfasının hazırlanması, verilerin toplanıp
değerlendirilmesi görevini üstlendi. Konu içeriğinin belirlenmesi ve tasarım
raporunu yaptı.
|
Kaynakça
Fen ve Teknoloji 4. Sınıf ders kitabı, Meb, Zambak
yayınları
Fen ve Teknoloji 4. Sınıf çalışma kitabı, Meb,
Zambak yayınları
Fen ve teknoloji 4. Sınıf konu anlatımı yardımcı
kitap, dörtrenk yayınları
Işık konu anlatımı :http://www.fenokulu.net/portal/Sayfa.php?Git=KonuKategorileri&Sayfa=KonuBaslikListesi&baslikid=55&KonuID=486
Işık ve ses konu anlatımı : http://www.dersteknik.com/2011/10/isik-ve-ses-konu-anlatimi-fen-ve.html
Işık ve ses konu anlatımı: http://www.sinavvar.net/2013/02/4-sinif-isk-ve-ses-unite-konu-anlatm.html
Işık ve ses videoları: http://www.youtube.com/watch?v=IsxnPjqHD3k
Bu bölümde kullandığınız kaynakları
belirtiniz. Kullandığınız kaynaklar, kitap olabileceği gibi web sayfaları da
olabilir herbirini aşağıdaki formata göre belirtiniz.
Akkoyunlu
B., Altun A. & Soylu M.,Y. (2008). Öğretim Tasarımı (1. Baskı). Ankara, Maya Akademi Yayın Dağıtım.
KELLER
ARCS modeli web sayfası: http://www.arcsmodel.com/
EKLER :
Ders öğretmeni ile yaptığımız görüşmede şu soruları
sorduk:
- Sınıf
mevcudu kaç kişidir ve kız erkek oranı nasıldır ?
- Derste
çoğunlukta hangi materyalleri kullanıyorsunuz?
- Dersi
çoğunlukla hangi öğretim methodu ile işliyorsunuz ?
- Öğrencilerinizin
giriş özellikleri nasıldır ?
- Anaokuluna
giden kaç öğrenciniz bulunmaktadir?
- Öğrencilerinizin
coğrafi özellikleri nasıldır ve kültürel farklılık var mıdır?
Kullandığımız senaryolar :
*Işık olaran arkadaşı günlerden bir
gün madde ile karşılaşır. Işık ve maddenin arkadaşlıkları ilerler ve çok iyi
bir arkadaş olurlar. Ancak ışıkta bir değişim vardır ve bu değişimde şöyledir:
Işık artık bazı davranışlarında maddeye göre davranır ve aynı onun
özelliklerini yansıtır. Ancak bazı davranışlarında ise hiç kendisinden ödün
vermemiştir ve madde arkadaşı ışıktan hiç etkilenmemiştir.
* Işığın yansıması adlı konu
başlığının öğretiminde ise şu seneryoyu gerçekleştirdik. Küçük bir çocuğun
sokakta oynarken topa vurması ve topun duvardan geri dönmesi.
Bu bölümde öğretiminizle ilgili
görsel görünümler sunacaksınız. Bunun için öğretiminizle ilgili uygun olan
kısımlarda senaryolar çizip özelliklerini açıklayınız. Çizdiğiniz senaryolar ve süreçlerle ilgili
açıklamalar yapın. Nasıl ve niçin buna karar verdiniz bununla ilgili
açıklamalar yapın. Çizdiğiniz hikayeleri ek olarak sona ekleyiniz.
0 yorum:
Yorum Gönder