Final Raporu


PROJE FINAL RAPORU

Grup : “Grup 4”
Tacettin Emre Karaduman  -EmreKaraduman93@gmail.com
Kübra Erkuvan                   -kubra.erkuvan@gmail.com        
Sedat Çelik                        -celik.sedatt@gmail.com
Başkan Kübra Çay             -kubra.cayy@gmail.com



    Özet 
Projemiz genel olarak bir flaş tasarımından oluşmuştur. Bu tasarımda bir anasayfa ekranımız yani giriş ekranımız bulunur. Ana sayfadaki ekranımızda menüler bulunmaktadır. Bu menüler konu anlatımı, animasyonlar, videolar, oyunlar, değerlendirme testleri ve doğru yanlış testleri şeklindedir. Bunlardan birine giriş yapılarak öğrenci istediği içeriğe ulaşabiliyor. Öğrencinin dikkatini çekip bilgilerin kalıcı olmasını sağlayabilmek için animasyonlar kısmına bir animasyon ekledik . Videolar seçeneğinde ise öğretimini yapacağımız  konu ile iligili kısa görüntülere yer verdik ve böylece öğretimi zenginleştirmeyi amaçladık. Oyunlar kısmında ise öğrencininde oyunda aktif olabileceği oyunlar tasarladık ve oyun ile öğrenci arasında bir etkileşim kurulmasına dikkat ettik. Böylece öğrencinin uygulama yapıp eğlenerek öğrenmesini amaçladık. Değerlendirme testlerinde ise ölçmek istediğimiz davranışları ölçebilecek nitelikte test soruları hazırladık.Konu içeriğimizde ise ;
-  Işık nedir ?
-  Işık kaynakları nelerdir ?
-  Doğal ve yapay ışık kaynakları nelerdir?
-  Işık ile madde karşılaşınca ne olur ?
-  Işığın yansıması nasıl gerçekleşir ?
-  Aydınlatma nedir ve yaşamımıza etkileri nasıldır ?
-  Işığı nasıl doğru kullanırız ?
-   Ses ve ses kaynakladır nedir?
-    Ses ve işitme nasıl olur ?
-   Sesin şiddeti nasıldır? Gürültü, sesin şiddeti ve ses kirliliği kavramları nedir ?

Konu başlıkları yer almaktadır. Hazırladığımız öğretim tasarımında bu konu başlıklarına ait kavramlar görseller ile ve animasyonlar ile  desteklenerek anlatılmıştır. Aynı zamanda sesli konu anlatımı da yaparak birden fazla duyu organına hitap ettik. Öğretim tasarımımızın Hem eğlenceli hem de öğretici olmasına özen gösterdik. Öğretim ortamı olarak sınıf seçtik. Buradaki öğrenme ortamı analiz raporunda da açıkladığımız gibi öğrencilerin oturma düzeni, sınıf içerisindeki yerleridir. Ayrıca sınıfta bulunan her materyal tüm öğrencilerin ulaşabileceği ve kullanabileceği şekilde düzenlenmiştir.

Analiz                         

Öğretimin amaçları 
Amacımız, “ışık ve ses” konusunun etkili bir şekil de öğretimini sağlamaktır.Öğretimin amaçlarından bir tanesi de öğrenciler üzerinde kalıcı öğrenmeler bırakmaktır. Bu anlamda yaptığımız projede daha çok somut ve görsel öğeler ağırlıktadır. Seçtiğimiz resimler ve videoların dikkat çekici olmasına özen gösterdik. Renklerin canlı ve birbiri ile uyum içinde olmasına dikkat ettik.  Bu öğretimde öğrencilerin; çevrelerinde çeşitli ışık ve ses kaynakları olduğunu fark etmeleri; görebilmek için ışığın, duyabilmek için ise sesin gerekli olduğunu gözlemlemeleri; insanoğlunun ses ve aydınlatma ile ilgili çevre, toplum ve insanı etkileyen çeşitli teknolojiler geliştirmekte olduğunu bilmeleri; ışığın ve sesin bir enerji türü olduğunu sezmeleri hedeflenmektedir.Bu çalışma sonucunda ; öğrencilerin eski bilgileri üzerine yeni ve doğru bilgiler koyarak ”ışık ve ses” konusunda,bilgilerini günlük hayatta kullanabilecek düzeye ulaşacaklardır.Bunlarla birlikte uzak ve yakkın hedeflerimizi de belirledik. Uzak hedeflerimizde her öğrencimizin devlete topluma yararlı birer birey olması olarak belirledik. Özel amaçlarımızda ise yukarıda da belirttiğimiz gibi dersin tam anlamı ile grubun büyük çoğunluğu tarafından anlaşılıp öğrenilmesi olarak belirledik. Projeye ilk başlarken hedefimiz konunun en iyi şekilde anlaşılır olup öğrenciler tarafından öğrenilmesi ve günlük hayata da aktarılabilmesiydi. Yaptığımız öğretim ile öğrenciler uygulama düzeyine kadar olan bilgileri öğrendiler ve günlük hayatlarında da bu bilgileri kullanabildiler.
Öğretimimiz ile ilgili pedagojik amaçlarımız ise şöyledir: öğrenci yaş grubuna uygun olarak düzenlenmiş bir ana sayfa oyun ve konu anlatımında kullanılan dil. Yaparak yaşayarak öğrenmeye uygun ve animasyonlar ile zanginleştirilmiş bir konu anlatımıdır. İlk başlarda belirlediğimiz amaçlarımızın daha genel amaçlar olduğunu fark ettik.Daha sonra şekillendirdiğimiz amaçlarımızda ise daha özele inip düşünme fırsatı bulduk.

Analiz süreçleri 
Analiz süreçlerimizde ilk olarak öğrenenlerimizin analizlerini yaptık. Yani hedef kitlemizin kim olduğuna baktık, onların yaş grupları ve buna bağlı olarak öğrenme stilleri hakkında bilgi edinme çalışmaları yaptık,hazır bulunuşluk düzeylerini belirlemeye çalıştık.daha sonra ortam ve ihtiyaç analizlerini yaptık. Bunlara bağlı olarak ses ve ışık konusunu seçtik. Bu konuyu seçme nedenimizin günlük yaşamımızdan da örnek vermeye müsait olması, somut veriler ile konu anlatımını sağlayacak olmamızdır. Bu nedenlerden dolayı konu daha ilgi çekici hale geliyordu. Bu analizleri yaparken görüşme, gözlem ve anketlerden faydalandık. Görüşme yapmamızın nedeni öğrenen gurubumuzu yakından tanıyan olan ders öğretmeninden bilgileri daha kolay ve net olarak alabileceğimizi düşünmemizdi. Gözlem ile ortam analizinden faydalandık ve anketler ile de ihtiyaç analizimizde öğrenci düşüncelerini de önemsememiz ve onların görüşlerine de ihtiyacımızın olmasıdır.Yaptığımız tüm analizler bizim projemizin basamaklarını belirlememizde yardım etti. Yaptığımız analiz sonuçlarımıza göre eksik olan yönleri ele alarak öğretim tasarımı modelimizi geliştirdik.

İhtiyaç analizi 
İhtiyacı ortaya çıkarmak için izlediğimiz süreçte ilk olarak alan uzmanı öncelikle Borsa İlköğretim Okullunun ilköğretim 4-A sınıfı öğretmeni Orhan ALPTEKİN ile bir görüşme yapıldı. Görüşmede öğrencilerin hangi konularda sıkıntı çektikleri konuşuldu.Ardından da ihtiyacı belirlemek için ihtiyaç analizi (ek-1) testi yapıldı. Öğretime olan ihtiyacı öğrencilere uyguladığımız ihtiyaç analizi sonucunda bulduk. İhtiyaç analizinde öğrencilere ses ve ışık hakkında sorular sorarak,ses hakkında neler bildiğini,ışık hakkında neleri yanlış bildiğini tespit ettik.Bunun doğrultusunda çıkan anlaşılmamış konunun giderilmesi ihtiyaç olarak belirlendi.Öğrencilerimizin çoğu görsel ve somut olarak öğreniyorlardı. Bizde tasarımımızda bunlara öncelik verdik. Sesli konu anlatımı, oyun ve aynı zamanda konu ile ilgili değerlendirme testi sunduk. Yaptığımız ihtiyaç analizi anketi ile öğrencilerin dersi nasıl daha iyi öğrendiklerini belirledik. Bu doğrultuda projemizdeki eksiklikleri videolar, görseller ve animasyonlar ile zenginleştirdik. Böylece onların ihtiyaçlarına cevap verebildik. Ders öğretmeninden ve öğrencilerden öğretim tasarımı ile ilgili olumlu dönütler aldık. Dersin bitiminde uyguladığımız değerlendirme testi sonuçlarına göre bu yargıda bulunduk.Analiz sürecindeki ihtiyaç analizimizden farklı olarak içeriğimizi animasyonlarla ve videolarla zenginleştirdik. Tespit ettiğimiz ihtiyaçlara göre eksiklikleri tamamlayarak projemize yön verdik.

İçerik analizi 
Işık nedir ?
Işık kaynakları nelerdir ?
Doğal ve yapay ışık kaynakları nelerdir?
Işık ile madde karşılaşınca ne olur ?
Işığın yansıması nasıl gerçekleşir ?
Aydınlatma nedir ve yaşamımıza etkileri nasıldır ?
Işığı nasıl doğru kullanırız ?
Ses ve ses kaynakladır nedir?
Ses ve işitme nasıl olur ?
Sesin şiddeti nasıldır?
Gürültü, sesin şiddeti ve ses kirliliği kavramları nedir?
İçeriğimizi oluşturan ana başlıklar yukarıdaki gibidir.Ders öğretmenimiz ile görüştük ve bu doğrultuda konunun ana hatlarını belirledik. İçeriğimizi sunuş yolu ile sunduk. Soru cevap, gözlem tekniklerinden faydalandık. Analiz raporunda belirlediğimiz içerikte eksiklikler olduğunu gördük. İçeriğimize yeni başlıklar ekledik. Öğretimimizin daha detaylı olmasını sağladık. Seçtiğimiz konuları ders öğretmenimiz ile görüştük ve öğretimimize uygun olduğunu teyit ettirdik.

Öğrencilerin analizi
Öğrenen grubumuzun yaş ortalaması 10 dur. Öğrencilerin hepsi Amasya ilinde oturmaktadır. Ekonomik düzeyleri birbirine yakın ve orta hallidir. Bunlardan dolayı kültürel ve ekonomik farlılıklar gözlenmemektedir. Sınıf başarısı yüksektir. Konuyu her yönleri ile tek seferde çok iyi anlayanların olduğu gibi ilk seferde anlamakta güçlük çeken öğrencilerimizde bulunmaktadır. Hazır bulunuşluk düzeyleri çok iyi değildir çünkü fen ve teknoloji dersini ilk kez alacaklardır. Ancak derse karşı ilgi, motivasyon ve tutumları oldukça yüksektir. Web destekli eğitime genel olarak katılmaktadırlar ancak tam olarak nasıl ve neye yaradığı hakkında bilgi eksiklikleri bulunmaktadır. Öğrenciler teknolojiye yabancı olmadıkları ve birçoğunun evinde de bilgisayar olmasından dolayı web destekli eğitime karşı ön yargıları bulunmamaktadır. Hazırladığımız tasarımda öğrencilerin daha çok nasıl daha iyi öğrenebilirler sorusu üzerine temellendirdik. İhtiyaç analizine göre belirlediğimiz sonuçlardan yola çıkarak görsel öğeler ile somutluk katıp aynı zamanda düşünme becerilerini de geliştirecek örneklere yer verdik.

Ortam Analizi 
Öğretimimizi sınıf ortamında gerçekleştirdik. Hazırladığımız web desteklikli eğitimimizde sesli olarak konu anlatımı, konu ile ilgili videolar ve animasyonlar, değerlendirme testleri ve etkileşimli oyunlar bulunmaktadir. Öğrenciler bu eğitim yazılımına internet yardımı ile ulaşıp kullanabileceklerdir. Ortam konusunda genel olarak olumlu geri bildirimler aldık. Ortamın sesi, ışık ayaları ve oturma düzenleri ile ilgili olarak seçimlerimiz konusunda açıklamalarda bulunduk. Örneğin oturma düzenini U şeklinde düzenledik. Böylece öğrenmeyi daha etkili gerçekleştirip herkese ulaşabilmeyi hedef aldık.

Öğretim yaklaşımı ve bunun gerekçesi 
Öğretim tasarımımızı ADDIE modelini referans alarak yapmaktayız. ADDIE modeli bütün modellerin temelini oluşturmaktadır. ADDIE modelinin her basamağının sonrasında değerlendirme yapılması bizim için çok önemli bir özelliktir. Gerçek bir müşteriyle çalışmamız ve zamanımızın kısıtlı olması hata payımızı çok az olmasını sağlıyor. Bu nedenle ADDIE modelinde her basamak sonrasında değerlendirme yaparak hatasız bir şekilde ilerleyerek projemizi tamamlamak istediğimiz için grubumuza ve projemize en uygun modelin ADDIE olduğuna karar vermiştik. Bunun yanında öğretimde kullanacağımız yaklaşım yapılandırmacı yaklaşım olacaktır.Yapılandırmacı yaklaşım:İnsanların kendi deneyimleri ve düşünmeleri sonucunda kendi bilgilerini ve zihinsel modellerini oluşturdukları şeklindeki yaklaşıma denir. Bunun anlamı şudur; İki kişiden birisi için belli bir anlamı olan bir şey, diğeri için aynı anlamı taşımayabilir.Bu yaklaşımı seçme nedenimiz Her çocuk önceki bildiklerini yeni bilgilerle birleştirerek kendi anlamını inşa eder.Öğrencinin yeni bir bilgiyi öğrenirken önceden var olan bilgileriyle karşılaştırdıktan sonra yeni bilgiyi özümsediği, kendine özgü olarak bilgiyi oluşturduğu,bilgi edinme sürecinin öğrenciyi aktif kılan bir süreç olduğu ve öğrencinin sahip olduğu bilgi birikiminin yeni bir bilgiye veya uyarımlara cevap vermede çok önemli olmasıdır.Diğer bir neden ise;
"öğrencilerin birbiriyle yardımlaşması, tartışması, ve ortak çalışması ile onların verilen ödevi daha iyi anlamaları/yapmaları arasında pozitif bir ilişki olduğu" düşüncesidir.Yapılandırmacı yaklaşımın bizim projemiz açısından en önemli özelliği “Öğrencilerin seviyelerini dikkate alarak bir yapı kurmalarına yardımcı olması”dır. Öğretim tasarımımız ile seçtiğimiz öğretim yaklaşımını seçtiğimiz konunun günlük hayat ile iç içe olmasından dolayı arasında ilişki kurmanın kolay olmasından dolayı seçtik
. Böylece öğrendikleri bilgileri birbirleri ile anlamlandıracaklar ve öğrenmede öğrencimiz tamamen aktif olarak yer alacaktır. Seçtiğimiz yaklaşımı öğretimin konu anlatımında testlerinde ve oyunlar kısmında kullandık.
Tasarım ve Geliştirme 
Öğretimin tanımlanması ve Detaylar
Tanımlama 
Hazırladığımız öğretim son hali ile hem göze hem kulağa hitap etmektedir. Konu anlatımı, videolar ve animasyonlar ile içeriği zenginleştirdik. Görsellik ve somutluğu önemsedik ve yer yerdik. Projemizde kalıcı öğrenmeyi gerçekleştirmeyi amaçladık.Öğretimimizde ses ve ışık kavramlarının tanımlarını, günlük hayatta kullanım örneklerine ve uygulamalarına yer verdik.

Ortam
Öğretimi sınıf ortamında gerçekleştirdik. Sınıfın ses, ışık, oturma düzenlerine, materyallerin kullanımına dikkat ettik. Materyalleri herkesin kullanımına açık ve herkesin kullanabileceği şekilde olmasına özen gösterdik. Oturma düzeninin herkese aynı amda hitap edebilmek açısında U şeklinde düzenledik. Gürültü konusunda öğretmenimizden yardım aldık ve ses ve ışık kirliliğini en aza indirgedik. Öğretimi öğrenen özelliklerine gore düzenledik.

Temel Öğeler 
Öğretimimizde geçen temel öğelerin amaçları: Öğrencilerin kalıcı öğrenmeleri sağlamak ve derse olan ilgi ve dikkatlerini artırmaktır. Anlatıığımız konunun amacı, öğrencilerin o konu ile ilgili temel bilgi düzeylerine ulaştırmaktır. Verdiğimiz örneklerin amacı ise öğrencilerin daha iyi anlayabilmesi ve günlük hayatla ilişkilendirmeyi yapmaları için onlara destek sağlamaktır. Ayrıca izlettirdiğimiz videolar ile motivasyonlarını uyanık tutmayı amaçladık.  Oyunlar ve değerlendirme ile de öğrencilerin yaparak yaşarak öğrenmelerini ve kendi öğrendiklerini test etmelerini sağlamayı amaçladık. Değerlendirme sorularını test şeklinde hazırladık ve bu şekilde geri bildirim sağladık.

Içerik 
Içeriğimiz ilk önce tanım ve kavramlar verilerek  devamında ise konunun devamına göre yorum, örnek kısımları şeklinde devam etmektedir. Ilk önce kavramları verip üzerine konunun yorum ve karmaşık olan kısmını ekleyerek yerleştirdik. Böylece öğrencilerde altyapıyı kurarak konunun anlaşılmasını kolaylaştırdık.  Tasarladığımız içeriği ve hangi kısımda oyunların ,videoların,  ve değerlendirmenin olduğunu ana sayfada butonlarla belirttik.

Öğrenme nesneleri 
Işık  kaynakları ile ilgili bir oyun tasarladık. Oyunumuzda kullandığımız bir arka plan  var, bu arka plandaki ışık kaynaklarını bulmaya çalışır öğrenci. Verdiği cevaba görede geri bildirim alır. Testler de çoktan seçmeli olarak hazırlanmıştır. Ses kirliliğini örnekle açıklayabilmemiz için bir öğrenme nesnesi ekledik(video).Işığın yansımasının kalıcılığını sağlayabilmek için de animasyonu öğrenme nesnesi olarak kullandık. Aldığımız geri dönütlere göre,  sonradan müdahale edebilmek için flaş programımızın güncellenebilir olmasına ve geliştirilebilir olmasına özen gösterdik.

Geliştirme karar ve gerekçeleri 
Öğretim tasarımımızı etkili sunmak için gerçekleştirdiğimiz 5 temel unsur:
1-   Kalıcılığı artırmak için birden fazla duyu organına hitap etme
2-   Konunun herkes tarafından anlaşılmayan yerlerini tespit edilip, o kısımlarla ilgili daha fazla bilgi verme
3-   Herkes tarafından anlaşılabilecek basit, sade ve anlaşılabilir bir dil kullanma
4-   Herkesin erişimine imkân sağlama
5-   Öğrencilerin derse olan dikkatlerini canlı tutabilmek için etkinliklere yer verilmiştir.
Öğretim tasarımımız kolay kullanılabilirdir, çünkü:
1-   Ana sayfa ekranımızda bulunan butonlar açık ve anlaşılırdır.
2-   Herhangi bir takılma durumunda “yardım” düğmesi koyulmuştur.
3-   Menu ve butonlar hitap edeceğimiz yaş grubuna göre oldukça basit tasarlanmıştır ve işaret ve yazılar ile desteklenmiştir.

Problemler ve çözüm önerileri 
Uygulama sırasında flaş programında olası karşılaşabileceğimiz bir probleme çözüm önerisi olarak flaş programımızın güncelleştirilebilir olmasına dikkat ettik. Tasarımımızda teknik desteği internet ile sağladık, projemizi internete atıp herkesin erişebileceğe hale getirdik. Böylece yapılan güncelleştirmeleri herkes görebilir.

Değerlendirme 

Öğretimin değerlendirilmesinde kullanılan metotlar 
Öğretim sürüp giderken her bir ünitedeki öğrenme eksikliklerini ve güçlüklerini hazırladığımız değerlendirme testi ile  belirledik, bu eksikliklerin ve yetersizliklerin giderilmesi için ve ünitenin daha iyi öğrenilmesi için her öğrenciye ayrı ayrı soru sorup geri dönütler verdik. Ortam ve ihtiyaç analizlerini belirlemek için kullandığımız anketlerden elde ettiğimiz sonuçları öğretim tasarımımıza ekledik. Ayrıca ders öğretmeni ile de görüşme yaptık ve öğrenenlerin özelliklerini öğrendik. Hazırladığımız testin kapsam geçerliliği yüksektir. Ayrıca  soruları yüzde seksen orta güçlükte ve yüzde onarda kolay ve zor şekilde hazırladık.

Sonuçlar 
Anketimizi 25 kişiye uyguladık ve ders öğretmeni ile görüşme yaptık. Anket sonuçlarından ise şu sonuçları aldık: materyallerin her sınıfta olduğunu ancak derslerde sürekli olarak aktif bir şekilde kullanılmadığını, ders öğrenme ortamlarının öğretim için uygun olduğunu, derslerin klasik ders anlatımına göre işlendiği sonuçlarını aldık. Aldığımız sonuçlar genel olarak olumludur. Derslerde materyal kullanımını aktif hala getirmeye çalıştık.  Uygulamaya 25 kişi katıldı ve bir kişi ortalama olarak 12 dakikada bitirdi. Sınıftaki başarı oranı yüksektir. Yaklaşık olarak sınıfın yarısından fazlası soruları doğru cevapladı. Uygulama esnasında katılımcılarımızdan aldığımız öneriler şöyledir: öğretimimizin internet üzerinden de ulaşılmasının, online olarak testlerin çözülüp yan tarafında kimin daha çok puan aldığını, kaç yanlış ve doğru yapıldığının görülmesi istendi. Aynı zamanda değerlendirme testlerinin sonuna ödül olarak bir şeyin belirlenmesi ve daha fazla animasyon kullanılması gelen istekler arasındadır. Gözlemlerimizi ve görüşmelerimizi kategorize ederek sonuçlarımızı belli başlıklar altında toplayarak sunmamız bizim projemiz için uygun değildir.

Öğretim tasarımında yapılacak değişiklikler 
Gelen öneriler arasında daha fazla animasyon kullanmamızın daha iyi olabileceği söylenmişti. Bu doğrultu konu ile alakalı animasyonlar eklenebilir ve içerik zenginleştirilebilir. Bir diğeri ise değerlendirme sonucunda ödül gibi bir pekiştireç koyulabilir. Öğretimimizin internet üzerinden gerçekleştirilebilmesi gerekir. Bir daha ki öğretim tasarımımızda aldığımız dönütleri ve önerileri dikkate alarak eksiklerimizi kapatıp daha faydalı bir öğretim tasarımı geliştirmeyi amaçlıyoruz.


Görevler 


Sedat ÇELİK
Flash programında tasarımın düzenlenmesi ve animasyonların seçimi görevini üstlendi.Analiz raporları ve anketlerin değerlendirilmesini yaptı.


Kübra ÇAY
Blog sayfasının hazırlanması, verilerin toplanıp değerlendirilmesi görevini üstlendi. Konu içeriğinin belirlenmesi ve tasarım raporunu yaptı.

Tacettin Emre KARADUMAN
Flash programında tasarımın düzenlenmesi, animasyon seçimi, analiz raporları ve anketlerin değerlendirilmesini yaptı.


Kübra ERKUVAN
Blog sayfasının hazırlanması, verilerin toplanıp değerlendirilmesi görevini üstlendi. Konu içeriğinin belirlenmesi ve tasarım raporunu yaptı.

Kaynakça 

Fen ve Teknoloji 4. Sınıf ders kitabı, Meb, Zambak yayınları
Fen ve Teknoloji 4. Sınıf çalışma kitabı, Meb, Zambak yayınları
Fen ve teknoloji 4. Sınıf konu anlatımı yardımcı kitap, dörtrenk yayınları


 Işık ve ses videoları: http://www.youtube.com/watch?v=IsxnPjqHD3k

Bu bölümde kullandığınız kaynakları belirtiniz. Kullandığınız kaynaklar, kitap olabileceği gibi web sayfaları da olabilir herbirini aşağıdaki formata göre belirtiniz.
Akkoyunlu B., Altun A. & Soylu M.,Y. (2008). Öğretim Tasarımı (1. Baskı).   Ankara, Maya Akademi Yayın Dağıtım.
KELLER ARCS modeli web sayfası: http://www.arcsmodel.com/

EKLER :

Ders öğretmeni ile yaptığımız görüşmede şu soruları sorduk:
-      Sınıf mevcudu kaç kişidir ve kız erkek oranı nasıldır ?
-      Derste çoğunlukta hangi materyalleri kullanıyorsunuz?
-      Dersi çoğunlukla hangi öğretim methodu ile işliyorsunuz ?
-      Öğrencilerinizin giriş özellikleri nasıldır ?
-      Anaokuluna giden kaç öğrenciniz bulunmaktadir?
-      Öğrencilerinizin coğrafi özellikleri nasıldır ve kültürel farklılık var mıdır?

Kullandığımız senaryolar :

*Işık olaran arkadaşı günlerden bir gün madde ile karşılaşır. Işık ve maddenin arkadaşlıkları ilerler ve çok iyi bir arkadaş olurlar. Ancak ışıkta bir değişim vardır ve bu değişimde şöyledir: Işık artık bazı davranışlarında maddeye göre davranır ve aynı onun özelliklerini yansıtır. Ancak bazı davranışlarında ise hiç kendisinden ödün vermemiştir ve madde arkadaşı ışıktan hiç etkilenmemiştir.
* Işığın yansıması adlı konu başlığının öğretiminde ise şu seneryoyu gerçekleştirdik. Küçük bir çocuğun sokakta oynarken topa vurması ve topun duvardan geri dönmesi.
Bu bölümde öğretiminizle ilgili görsel görünümler sunacaksınız. Bunun için öğretiminizle ilgili uygun olan kısımlarda senaryolar çizip özelliklerini açıklayınız.  Çizdiğiniz senaryolar ve süreçlerle ilgili açıklamalar yapın. Nasıl ve niçin buna karar verdiniz bununla ilgili açıklamalar yapın. Çizdiğiniz hikayeleri ek olarak sona ekleyiniz.



0 yorum:

Yorum Gönder