ANALIZ RAPORU
Grup “Grup 4”
Kübra ERKUVAN & kubra.erkuvan@gmail.com
Sedat ÇELİK &
celik.sedatt@gmail.com
Tacettin Emre KARADUMAN
& emrekaraduman93@gmail.com
Başkan:Kübra ÇAY & kubra.cayy@gmail.com
Genel
Özet
Analiz raporunda;
yapacağımız tasarıma uygun bir şekilde yer alması
gereken adımlardan bahsettik. Öğretim için ne gibi bir amacımız olduğu ve bu
amaca uygun yaptığımız hazırlıkları,gerekli adımları ele alıp değerlendirilmesini
sağladık.Yapılan analizlerle ilgili ne gibi bir süreç izlendiğinin ve de bu
süreçteki karşılaşılan etkenlerden söz ettik. Öğretime olan ihtiyacın nasıl
ortaya çıktığının tespiti ve de ortaya çıkan problemin kaynağının ne
eksikliğinden-neyin eksikliğinden-kaynaklandığından bahsettik. Öğrencilerin
özelliklerinin belirlenmesi için yapılan analizler,ortam koşullarının
öğrenilmesi için yapılan analizler ve bu analizlerin değerlendirilmesi
yapılmıştır.Bu analizlerin proje üzerindeki etkisinden,projeye etkilerinden
bahsettik. İçeriğimiz hakkında yapılan analiz sonuçlar ı ve içerik hakkında
uzmanından alınan bilgiler. Grup üyelerimizle yapılabilecek çalışmaların
belirlenmesi gerekli plan programın çıkarılması ve de yaptığımız analiz
aşamasının değerlendirilmesi. Bir sonraki aşama için planın yapılması ve
gerekli iş takviminin çıkarılması gibi konulardan bahsettik.
Önceki bilginiz
Proje için
seçtiğimiz konu günlük yaşam ile alakalıdır. Konuyla ilgili alt başlıkların az
olduğu ,içeriğin çok fazla terim içermediği düşünülmektedir.Bu yüzden içeriğin
anlatımı, konu ile ilgili verilebilecek örnekler kolay ve
anlaşılırdır.Proje,birden çok duyuya hitap ettiği için kalıcı öğrenmeler
sağlayabilir nitelikte olabileceği düşünülmektedir.Ortamın ısı,ışık,sıra
düzeni,kullanılacak materyaller açısından uygun olduğu
düşünülmektedir.Öğrencilerin ise bir takım genel bilgilere sahip olduğu fakat
hepsinin aynı düzeyde hazırbulunuşluğa sahip olmadığı düşünülmektedir. Işık ve ses ile
ilgili seçilen konular, temel düzeyde ve yüzeysel tutulmuştur. Ünitenin
içeriği,mümkün olduğunca öğrencinin yakın çevresinde gözlemlenebilir, basit
araştırmalarla keşfedilebilir ve günlük hayatta sık karşılaşılabilir olayları
kapsamaktadır.
Yapılacak öğretim
ile öğrencilerin bilgi düzeylerini arttırmaya ve kalıcı öğrenmeler sağlanması
amaçlanmaktadır.Aynı zamanda öğrendikleri bu bilgileri günlük yaşamlarınada
uygulayabilmeleri hedeflenmektedir.
Öğretimin Amacı
Grubumuzun öğretim için amaçları genel olarak; Borsa İlköğretim Okullunun
4-A sınıfına yaptığımız ihtiyaç ve ortam analizimizin sonucu tespit ettiğimiz
öğrencilerin “ışık ve ses” konusundaki bilgi eksikliklerini gidermektir(ek-1).Ayrıca “ışık ve ses” konusunun etkili bir şekil de
öğretimini sağlamaktır.Öğretimin amaçlarından bir tanesi de öğrenciler üzerinde
kalıcı öğrenmeler bırakmaktır. Bu anlamda yaptığımız projede daha çok somut ve görsel
öğeler ağırlıktadır. Bu öğretimde öğrencilerin; çevrelerinde çeşitli ışık ve ses kaynakları
olduğunu fark etmeleri; görebilmek için ışığın, duyabilmek için ise sesin
gerekli olduğunu gözlemlemeleri;insanoğlunun ses ve aydınlatma ile ilgili
çevre, toplum ve insanı etkileyen çeşitli teknolojiler geliştirmekte olduğunu
bilmeleri; ışığın ve sesin bir enerji türü olduğunu sezmeleri hedeflenmektedir.Bu
çalışma sonucunda ; öğrencilerin eski bilgileri üzerine yeni ve doğru bilgiler
koyarak ”ışık ve ses” konusunda,bilgilerini günlük hayatta kullanabilecek
düzeye ulaşacaklardır.Hocamızdan dersleri nasıl işlediği hakkında bilgiler
aldık.Öğrencilerin öğrenme stilleri üzerinde konuştuk ve farklılıklar olduğu
kanısına vardık.Biz de yapacağımız projede birden fazla duyu organına
seslenerek ve farklı öğrenme stratejileri kullanarak öğrenciler arasında ki bu
farkı en aza indirmeyi hedefliyoruz ve proje sonunda sınıfın hemen hemen
hepsinin aynı bilgi düzeyinde olmasını hedeflemekteyiz.
Analiz süreçleri
İlk olarak
projemizi belirlemek için Borsa İlköğretim okulu 4/A sınıfı öğretmeni Orhan ALPTEKİN
ile görüşmeye gittik. Hocamız bize öğrencilerin hangi konuları öğrenmekte
güçlük çektiklerini,hangi konularda daha çok görsel ve ya somut öğelere ağırlık
vermemiz gerektiğini söyledi. Bizde bu doğrultuda öğrencilere ihtiyaç analizi
yaptık(ek-2). İhtiyaç analizimizin sonuçlarına göre “ses
ve ışık” konusunu projemiz olarak belirlemiş olduk.
Projemizi belirledikten sonra grup elemanları ile bir araya geldik. Yapılan görüş ve fikir alışverişi sonrasında öğretim tasarımı dersine uygun olarak neler yapabileceğimiz kararlaştırdık. Ayrıca hedef kitlemizin kim olduğu ve hedef kitlemizin seviyesine uygun neler yapabileceğimiz konusunda fikir alışverişi yaptık.Daha sonra öğrenen ve ortam analizleri yaptık(ek-2).
Öğrenen analizi yaparken sınıf öğretmeni Orhan ALPTEKİN görüştük,bilgileri ondan aldık.Ortam analizinde ise;yaptığımız ortam analizi anketinin yanısıra grup elemanarının gözlemlerine dayalı bir analiz yaptık.Projemiz için hem mülakat yoluyla,öğretmenlerle görüşerek bilgi topladık hemde anket yoluyla öğrencilerden bilgi topladık.Öğrenen analizi yapmamızdaki amacımız öğrenciler hakkında genel bilgi edinmek. Öğrenen analizi sonucunda öğrencileri daha yakından tanıyarak öğrencilerin özelliklerine uygun bir proje ortaya çıkarmayı amaçladık.Ortam analizi yapmamızdaki amacımız ise öğretim ortamı hakkında genel bilgi edinmek. Ortam analizi sonucunda ortama uygun bir proje ortaya koymayı amaçladık.
Ortam analizinde öğretim ortamı yani sınıfın özellikleri hakkında bilgi edindik. Örneğin; sıra düzeni, ışık oranı, ses yalıtımı vs. gibi.ve bu analizler sonucunda projemizin yapım aşamasına geçtik.Ayrıca proje konumuz olan “Ses ve ışık” hakkında da sınıf öğretmeni Orhan ALPTEKİN hocamızdan yardım aldık. Çünkü Orhan hocamız alanlarında uzman kişilerden biri,bize tecrübesinden ve deneyimlerinden aktarımlarda bulundu.Projemizi yaparken animasyonları düzenlemek için Adobe Flash proğramı ve kullanacağımız resimleri düzenlemek için Adobe Photoshop proğramı kullanacağız.Flash proğramın da animasyonlar hazırlamayı ve ActionScript kod diliyle manuel olarak çok zor yapılabilecek konuları kodlarla yapmayı öğrendik. Flash proğramın da öğrendiklerimizi projemizde öğrenenlerin ilgisini çekmek ve kalıcı bilgi sağlamak amaçlı animasyonlar, hareketli şekiller,konuyla alakalı eğitsel oyunlar hazırlamak için kullanacağız.Photoshop proğramın da ise fotoğraflar üzerinde oynamayı, karakterler oluşturmayı ve gif uzantılı hareketli resimler hazırlamayı öğrendik. Photoshop proğramını projemizde gerekli olan görselleri hazırlamakta kullanacağız.Ayrıca süreç boyunca görev ve iş dağılımının ekip çalışmasının etkili bir biçimde kullanılmasını sağladık.Başkanımızın fikirleri bize proje boyunca yol gösterici oldu.
Projemizi belirledikten sonra grup elemanları ile bir araya geldik. Yapılan görüş ve fikir alışverişi sonrasında öğretim tasarımı dersine uygun olarak neler yapabileceğimiz kararlaştırdık. Ayrıca hedef kitlemizin kim olduğu ve hedef kitlemizin seviyesine uygun neler yapabileceğimiz konusunda fikir alışverişi yaptık.Daha sonra öğrenen ve ortam analizleri yaptık(ek-2).
Öğrenen analizi yaparken sınıf öğretmeni Orhan ALPTEKİN görüştük,bilgileri ondan aldık.Ortam analizinde ise;yaptığımız ortam analizi anketinin yanısıra grup elemanarının gözlemlerine dayalı bir analiz yaptık.Projemiz için hem mülakat yoluyla,öğretmenlerle görüşerek bilgi topladık hemde anket yoluyla öğrencilerden bilgi topladık.Öğrenen analizi yapmamızdaki amacımız öğrenciler hakkında genel bilgi edinmek. Öğrenen analizi sonucunda öğrencileri daha yakından tanıyarak öğrencilerin özelliklerine uygun bir proje ortaya çıkarmayı amaçladık.Ortam analizi yapmamızdaki amacımız ise öğretim ortamı hakkında genel bilgi edinmek. Ortam analizi sonucunda ortama uygun bir proje ortaya koymayı amaçladık.
Ortam analizinde öğretim ortamı yani sınıfın özellikleri hakkında bilgi edindik. Örneğin; sıra düzeni, ışık oranı, ses yalıtımı vs. gibi.ve bu analizler sonucunda projemizin yapım aşamasına geçtik.Ayrıca proje konumuz olan “Ses ve ışık” hakkında da sınıf öğretmeni Orhan ALPTEKİN hocamızdan yardım aldık. Çünkü Orhan hocamız alanlarında uzman kişilerden biri,bize tecrübesinden ve deneyimlerinden aktarımlarda bulundu.Projemizi yaparken animasyonları düzenlemek için Adobe Flash proğramı ve kullanacağımız resimleri düzenlemek için Adobe Photoshop proğramı kullanacağız.Flash proğramın da animasyonlar hazırlamayı ve ActionScript kod diliyle manuel olarak çok zor yapılabilecek konuları kodlarla yapmayı öğrendik. Flash proğramın da öğrendiklerimizi projemizde öğrenenlerin ilgisini çekmek ve kalıcı bilgi sağlamak amaçlı animasyonlar, hareketli şekiller,konuyla alakalı eğitsel oyunlar hazırlamak için kullanacağız.Photoshop proğramın da ise fotoğraflar üzerinde oynamayı, karakterler oluşturmayı ve gif uzantılı hareketli resimler hazırlamayı öğrendik. Photoshop proğramını projemizde gerekli olan görselleri hazırlamakta kullanacağız.Ayrıca süreç boyunca görev ve iş dağılımının ekip çalışmasının etkili bir biçimde kullanılmasını sağladık.Başkanımızın fikirleri bize proje boyunca yol gösterici oldu.
İhtiyaç analizi
İhtiyacı ortaya
çıkarmak için izlediğimiz süreçte ilk olarak alan uzmanı öncelikle Borsa
İlköğretim Okullunun ilköğretim 4-A sınıfı öğretmeni Orhan ALPTEKİN ile bir
görüşme yapıldı. Görüşmede öğrencilerin hangi konularda sıkıntı çektikleri
konuşuldu.Ardından da ihtiyacı belirlemek için ihtiyaç analizi (ek-1)
testi yapıldı. Öğretime olan ihtiyacı öğrencilere uyguladığımız ihtiyaç analizi
sonucunda bulduk. İhtiyaç analizinde öğrencilere ses ve ışık hakkında sorular
sorarak,ses hakkında neler bildiğini,ışık hakkında neleri yanlış bildiğini
tespit ettik.Bunun doğrultusunda çıkan anlaşılmamış konunun giderilmesi ihtiyaç
olarak belirlendi.
Öğrenciler bireysel olarak bir takım bilgileri kendi başlarına öğrenebilirler ancak bu çok fazla zaman alabileceği gibi öğrenim sonucunda yanlış noktalara da ulaşabilirler. Rehbersiz gidilen yolun sonu bilinmez, bu nedenle de sonunun bilinmediği bir yolda yanlış yerlere de gidilir.Bu gibi problemlerin yaşanmamsı için bir rehbere ihtiyaç vardır. Sizi doğru yola ve istediğiniz yere kısa sürede götürebilir. Öğrenenlerin öğretime ihtiyaç duymaları da bu örneğe benzer. Öğretimde öğretmen rehber görevi görerek öğrenenin ihtiyacı olan bilgiyi en iyi şekilde en kısa zamanda sağlar. bizim tasarladığımız öğretime ihtiyaç duymalarının sebebi değişen dünya koşullarında, öğretiminde gelişip yenilendiği bilinmektedir. Bizim tasarladığımız öğretim, yeniliklere uygun ve eskiye oranla daha az zaman harcayan ve kalıcı bilgi sağlayan bir öğretim ise, bu öğretime ihtiyaç duyulur. Rehber örneğine dönecek olursak bir rehberin elinde bulunan harita onu temin ettiği zamanki yolları göstermektedir. Ancak değişen dünyada yapılan yeni yollar bu haritada mevcut değildir. Bu sebeple rehber de bazen gideceği yolu tespit edemez. Bizim yapacağımız yeni harita sayesinde doğru yolu bulabilir. Eğer ki yeni haritayı kabul etmeyip eskisiyle yola çıkmış olsaydı yolu bulamazdı. Ya da yolu bulsalar bile bir hayli zaman kaybederlerdi. Bu örnek ile bağdaştırarak öğretmenlerin düz anlatım ile konuyu anlatmaları zaman kaybına ya da anlaşılmayan bir konuya yol açabilir. Bizim yapmış olduğumuz proje ise konunun daha kısa zamanda daha iyi şekilde anlaşılmasını sağlayabilir ve kalıcılık açısından daha etkili olabilir.
Performansa,öğretimin gerçekten bir çözüm olabilmesi için, öğretimin tam anlamıyla doğru yapılması şarttır. Yani öğrenenlerin kavrayabileceği şekilde sunulan bir öğretimin,performansı da pozitif yönde etkileyeceği bir gerçektir.Bu yüzden öğrenen özellikleri göz önünde bulundurularak yapılan öğretim,öğrencilerin performanslarınıda olumlu yönde etkiler.
Öğrenciler bireysel olarak bir takım bilgileri kendi başlarına öğrenebilirler ancak bu çok fazla zaman alabileceği gibi öğrenim sonucunda yanlış noktalara da ulaşabilirler. Rehbersiz gidilen yolun sonu bilinmez, bu nedenle de sonunun bilinmediği bir yolda yanlış yerlere de gidilir.Bu gibi problemlerin yaşanmamsı için bir rehbere ihtiyaç vardır. Sizi doğru yola ve istediğiniz yere kısa sürede götürebilir. Öğrenenlerin öğretime ihtiyaç duymaları da bu örneğe benzer. Öğretimde öğretmen rehber görevi görerek öğrenenin ihtiyacı olan bilgiyi en iyi şekilde en kısa zamanda sağlar. bizim tasarladığımız öğretime ihtiyaç duymalarının sebebi değişen dünya koşullarında, öğretiminde gelişip yenilendiği bilinmektedir. Bizim tasarladığımız öğretim, yeniliklere uygun ve eskiye oranla daha az zaman harcayan ve kalıcı bilgi sağlayan bir öğretim ise, bu öğretime ihtiyaç duyulur. Rehber örneğine dönecek olursak bir rehberin elinde bulunan harita onu temin ettiği zamanki yolları göstermektedir. Ancak değişen dünyada yapılan yeni yollar bu haritada mevcut değildir. Bu sebeple rehber de bazen gideceği yolu tespit edemez. Bizim yapacağımız yeni harita sayesinde doğru yolu bulabilir. Eğer ki yeni haritayı kabul etmeyip eskisiyle yola çıkmış olsaydı yolu bulamazdı. Ya da yolu bulsalar bile bir hayli zaman kaybederlerdi. Bu örnek ile bağdaştırarak öğretmenlerin düz anlatım ile konuyu anlatmaları zaman kaybına ya da anlaşılmayan bir konuya yol açabilir. Bizim yapmış olduğumuz proje ise konunun daha kısa zamanda daha iyi şekilde anlaşılmasını sağlayabilir ve kalıcılık açısından daha etkili olabilir.
Performansa,öğretimin gerçekten bir çözüm olabilmesi için, öğretimin tam anlamıyla doğru yapılması şarttır. Yani öğrenenlerin kavrayabileceği şekilde sunulan bir öğretimin,performansı da pozitif yönde etkileyeceği bir gerçektir.Bu yüzden öğrenen özellikleri göz önünde bulundurularak yapılan öğretim,öğrencilerin performanslarınıda olumlu yönde etkiler.
İçerik analizi
İhtiyaç analizinin sonuçlarına göre ihtiyacımızı “ses ve ışık” olarak
belirlemiştik. Bu doğrultuda öğreteceğimiz içeriğimizi günlük hayatta
kullandığımız “ses ve ışık” olarak belirledik. Öğreteceğimiz içerimizin
doğruluğu hakkında, konu uzmanı Orhan hocamızla görüştük. Hocamız biraz
düzeltmeler yaptıktan sonra içeriğimizin gayet uygun olduğunu ifade etti. Bu
şekilde uzman görüşü alarak da içeriğimizin uygunluğunu onaylatmış olduk.
Böylece öğreteceğimiz içeriğin doğru ve yeterli olduğunu gerek bize temin edilen
kaynaklardan ve gerekse uzmanın görüşlerini alarak yeterli düzeyde olduğuna
kanaat getirdik.İçeriği sunarken öncelikle düz anlatım ve sunuş yöntemi
kullanarak bir genel açıklamayla birlikte;
”Karanlıkta Görebilir miyiz? Çevremizdeki Işık Kaynakları. Geçmişten Günümüze Aydınlatma Teknolojileri.Aydınlatma Teknolojileri Yaşamımızı Nasıl Etkiliyor?Işık da Çevre Kirliliğine Neden Olabilir mi?Her Sesin Bir Kaynağı Vardır.Titreşimin Sonucu: Ses.Sesin İşitmedeki Önem”
konu başlıkları açıklanacaktır.
”Karanlıkta Görebilir miyiz? Çevremizdeki Işık Kaynakları. Geçmişten Günümüze Aydınlatma Teknolojileri.Aydınlatma Teknolojileri Yaşamımızı Nasıl Etkiliyor?Işık da Çevre Kirliliğine Neden Olabilir mi?Her Sesin Bir Kaynağı Vardır.Titreşimin Sonucu: Ses.Sesin İşitmedeki Önem”
konu başlıkları açıklanacaktır.
Daha sonra soru-cevap
yöntemiyle bu konu başlıkları hakkında fikir yürütmeyi amaçladık. Sonrasında
konunun içeriği düz anlatım ve sunuş yöntemini beraber kullanarak anlatılmasını
kararlaştırdık. Konunun anlaşılması adına gerekli olan tüm kavramları
düz anlatım yoluyla sunacağız.Projede öğrencilere konuyla ilgili videolar
izleterek (böylece görsel öğrenme yönü güçlü olanlar daha etkili bir öğrenme
sağlayacaktır) ve bu videolar üzerinde beyin fırtınası yaparak daha kalıcı
bilgiler öğretmeyi amaçladık.Son olarak eğitsel oyun ve uygulama kısımlarında
gösterip-yaptırma yöntemini kullanacağız.Öğrencilere basitten-karmaşığa doğru
sorular sorarak vermek istediğimiz hedef ve kazanımları tam anlamıyla alıp
almadığı kontrol edilecek.
Öğrenenlerin analizi
Öğrenenlerin özellikleri
hakkında bilgi edinmek için öğrenen analizi (ek-1) testimizi öğrencilerimize uyguladık. Bu testi
yapmamızdaki amaç öğrencilerin genel özellikleri,teknolojiyi kullanıp
kullanmadığını,kullanıyosa nerelerde kolandığını,karakteristik özellikleri
hakkında bilgi edinmek ve onları yakından tanımak. Böylece yapacağımız proje de
öğrenenlerin özelliklerini göz önünde bulundurarak ihtiyacı karşılamaya yönelik
bir proje ortaya çıkarmak.
Orhan hocamız bizlere :
Öğrenciler genelde Amasyalı olduğu için kültürel farklılıklar çok fazla yoktur.Ayrıca ekonomik düzeylerinin hemen hemen aynı olmasından dolayı öğrenciler arasında uyum problemi yaşanmamaktadır; fakat öğrencilerin sosyal ilişkilerde ve derse katılım süreçlerinde aile içindeki statüsü önemli olduğunu söyledi.Sınıfta bir konuyu çok iyi anlayanların olduğunu bunun yanında konunun bazı yerlerini anlamayanların sürekli olduğunu aktaran hocamız yapacağımız projede bilerin herkesin anlayabileceği düzeyde bilgiler sunmamız gerktiğini söyledi.Fen ve Teknoloji dersi öğrencilere farklı,ilgi çekici geldiği için öğrencilerin ilgileri ve motivasyonları derse karşı yüksek olmaktadır.Sınıf,fazla kalabalık olduğu için her bir öğrencinin öğrenme stratejisine uygun bir öğretim uygulayamadıklarından bahsetti.Biz de projemizde birden fazla öğretim stratejisini ve öğrenme stilini bir arada kullanarak daha sağlam öğrenmeler gerçekleştireyi düşünüyoruz.
Öğrenciler;
kendilerini fen ve teknoji konusunda yetersiz görmektedir.Konulara ilgi duyduklarını fakat bazı konuları anlamadıklarını söylediler.
Orhan hocamız bizlere :
Öğrenciler genelde Amasyalı olduğu için kültürel farklılıklar çok fazla yoktur.Ayrıca ekonomik düzeylerinin hemen hemen aynı olmasından dolayı öğrenciler arasında uyum problemi yaşanmamaktadır; fakat öğrencilerin sosyal ilişkilerde ve derse katılım süreçlerinde aile içindeki statüsü önemli olduğunu söyledi.Sınıfta bir konuyu çok iyi anlayanların olduğunu bunun yanında konunun bazı yerlerini anlamayanların sürekli olduğunu aktaran hocamız yapacağımız projede bilerin herkesin anlayabileceği düzeyde bilgiler sunmamız gerktiğini söyledi.Fen ve Teknoloji dersi öğrencilere farklı,ilgi çekici geldiği için öğrencilerin ilgileri ve motivasyonları derse karşı yüksek olmaktadır.Sınıf,fazla kalabalık olduğu için her bir öğrencinin öğrenme stratejisine uygun bir öğretim uygulayamadıklarından bahsetti.Biz de projemizde birden fazla öğretim stratejisini ve öğrenme stilini bir arada kullanarak daha sağlam öğrenmeler gerçekleştireyi düşünüyoruz.
Öğrenciler;
kendilerini fen ve teknoji konusunda yetersiz görmektedir.Konulara ilgi duyduklarını fakat bazı konuları anlamadıklarını söylediler.
Context (Öğrenme Ortamı) analizi (15puan)
Context analizi
öğretim ortamı hakkında genel bilgi edinmek için yapmış olduğumuz bir
testtir.Yaptığımız ortam analizi (ek-2) gözlem
formu sonucunda ve grup üyelerimizin yaptığımız gözlemler sonucunda öğretimin
yapılacağı ortam hakkında genel bilgiler edindik. Bunun sonucunda ortamda;
öğrenciler kendilerini sınıfta güvende hissediyor, sıralarda rahat
oturabiliyor, kullanacakları ders araçlarına kolay erişim sağlayabiliyorlar.
Sınıf farklı öğrenme ortamları için yeniden düzenlenebilir. Sınıfın
aydınlanması yeterli ve doğru şekil de. Sıralar öğrencilerin boyuna uygun
şekilde. Okulun genel yapısı eğitim için uygun. Sınıfın ısınma araçları yeterli
ve eğitim için uygun renklere boyanmış. Sınıfın gürültü oranı normal ve
büyüklüğü öğrenci sayısına oranla iyi. Sınıfta teknolojik olarak yeterli
ekipmanlar bulunmaktadır.Projeksiyon,bilgisayar,yazı tahtası ve gerekli olan tüm ekipmanlar mevcuttur.Fakat
öğretmenler tarafında kullanılmaktan kaçınılmaktadır,bunun nedeni gerek klasik
ders işleme arzusu gerekse teknoljik materyali kullanamama korkusu.
Öğretmenin proje
üzerinde ki sorumluluğu;projenin içeriğini ve doğru şelikde kullanımını
bilmesinden ibarettir.Öğrenciler projeyi gerek kendi başlarına gerekse öğretmen
yardımıyla kullanabilirler,çünkü yapısı itibariyle sade,açık ve anlaşılır bir
yol izlenmiştir.Anlaşılamayan bir durum olursa öğretmen,öğrencilere yardım
edecektir.Bizde Karşılaşılan her hangi bir problem hakkında “yardım” menüsünden
yol göstereceğiz.Eğer ki sorun halen devam ediyorsa;yardım butonuna koyduğumuz
iletişim için gerekli bilgilerden yararlanarak bize ulaşmaları sağlanacaktır.
Öğretim yaklaşımı ve bunun gerekçesi
Öğretim tasarımımızı ADDIE modelini referans alarak
yapmaktayız. ADDIE modeli bütün modellerin temelini oluşturmaktadır. ADDIE
modelinin her basamağının sonrasında değerlendirme yapılması bizim için çok
önemli bir özelliktir. Gerçek bir müşteriyle çalışmamız ve zamanımızın kısıtlı
olması hata payımızı çok az olmasını sağlıyor. Bu nedenle ADDIE modelinde her
basamak sonrasında değerlendirme yaparak hatasız bir şekilde ilerleyerek
projemizi tamamlamak istediğimiz için grubumuza ve projemize en uygun modelin
ADDIE olduğuna karar verdik.
Bunun yanında öğretimde kullanacağımız yaklaşım yapılandırmacı yaklaşım olacaktır.Yapılandırmacı yaklaşım:İnsanların kendi deneyimleri ve düşünmeleri sonucunda kendi bilgilerini ve zihinsel modellerini oluşturdukları şeklindeki yaklaşıma denir. Bunun anlamı şudur; İki kişiden birisi için belli bir anlamı olan bir şey, diğeri için aynı anlamı taşımayabilir.Bu yaklaşımı seçme nedenimiz Her çocuk önceki bildiklerini yeni bilgilerle birleştirerek kendi anlamını inşa eder.Öğrencinin yeni bir bilgiyi öğrenirken önceden var olan bilgileriyle karşılaştırdıktan sonra yeni bilgiyi özümsediği, kendine özgü olarak bilgiyi oluşturduğu,bilgi edinme sürecinin öğrenciyi aktif kılan bir süreç olduğu ve öğrencinin sahip olduğu bilgi birikiminin yeni bir bilgiye veya uyarımlara cevap vermede çok önemli olmasıdır.Diğer bir neden ise;
"öğrencilerin birbiriyle yardımlaşması, tartışması, ve ortak çalışması ile onların verilen ödevi daha iyi anlamaları/yapmaları arasında pozitif bir ilişki olduğu" düşüncesidir.Yapılandırmacı yaklaşımın bizim projemiz açısından en önemli özelliği “Öğrencilerin seviyelerini dikkate alarak bir yapı kurmalarına yardımcı olma”sıdır.
Seçtiğimiz bu yaklaşım Öğrencilerin sahip oldukları gelişim ve seviyeleri doğrultusunda bilgi ve deneyimlerine yeni bilgi ve deneyim eklemelerine destek sağlaması açısından öğrencilerimizin özellikleriyle uyuşmaktadır.Yapılandırmacı yaklaşımı kullanarak verdiğimiz bilgileri,öğrenci kendi bilgi-birikimiyle yorumlayıp yeni bilgilerine eklemesini ve bunları günlük hayatta kullanmasını sağlayacağını düşünüyoruz.Projemizde doğru bilgiyi öğrenciye sunacağız daha sonra öğrencinin bunu yorumlamasını ve kullanmasını isteyeceğiz bu işlemi değerlendirme aşamasında yapacağız.Bu yaklaşımı çalışmamıza bu şekilde entegre edeceğiz.
Bunun yanında öğretimde kullanacağımız yaklaşım yapılandırmacı yaklaşım olacaktır.Yapılandırmacı yaklaşım:İnsanların kendi deneyimleri ve düşünmeleri sonucunda kendi bilgilerini ve zihinsel modellerini oluşturdukları şeklindeki yaklaşıma denir. Bunun anlamı şudur; İki kişiden birisi için belli bir anlamı olan bir şey, diğeri için aynı anlamı taşımayabilir.Bu yaklaşımı seçme nedenimiz Her çocuk önceki bildiklerini yeni bilgilerle birleştirerek kendi anlamını inşa eder.Öğrencinin yeni bir bilgiyi öğrenirken önceden var olan bilgileriyle karşılaştırdıktan sonra yeni bilgiyi özümsediği, kendine özgü olarak bilgiyi oluşturduğu,bilgi edinme sürecinin öğrenciyi aktif kılan bir süreç olduğu ve öğrencinin sahip olduğu bilgi birikiminin yeni bir bilgiye veya uyarımlara cevap vermede çok önemli olmasıdır.Diğer bir neden ise;
"öğrencilerin birbiriyle yardımlaşması, tartışması, ve ortak çalışması ile onların verilen ödevi daha iyi anlamaları/yapmaları arasında pozitif bir ilişki olduğu" düşüncesidir.Yapılandırmacı yaklaşımın bizim projemiz açısından en önemli özelliği “Öğrencilerin seviyelerini dikkate alarak bir yapı kurmalarına yardımcı olma”sıdır.
Seçtiğimiz bu yaklaşım Öğrencilerin sahip oldukları gelişim ve seviyeleri doğrultusunda bilgi ve deneyimlerine yeni bilgi ve deneyim eklemelerine destek sağlaması açısından öğrencilerimizin özellikleriyle uyuşmaktadır.Yapılandırmacı yaklaşımı kullanarak verdiğimiz bilgileri,öğrenci kendi bilgi-birikimiyle yorumlayıp yeni bilgilerine eklemesini ve bunları günlük hayatta kullanmasını sağlayacağını düşünüyoruz.Projemizde doğru bilgiyi öğrenciye sunacağız daha sonra öğrencinin bunu yorumlamasını ve kullanmasını isteyeceğiz bu işlemi değerlendirme aşamasında yapacağız.Bu yaklaşımı çalışmamıza bu şekilde entegre edeceğiz.
Zamanlama ve analiz için planlama
Analiz sürecinde kullanacağınız zamanlamayı
buraya yazınız
yapılan çalışmada grup üyelerinin aldığı
görevleri ve bitirme zamanlarını belirtiniz.
Kaynakça
Kitaplar – 4. Sınıf MEB ders kitabı
Öğretmen- Orhan ALPTEKİN
Dergiler- Zambak dergisi
Websayfaları
0 yorum:
Yorum Gönder